خرید مبل راحتی ال کلاسیک ترکیه با کیفیت ساخت بالا در مراکز معتبر

از مهم ترین اجزای دکوراسیون منزل مبل ها هستند که زیبایی منزل را چندین برابر می کنند، مبل ها دسته بندی های مختلفی دارند که رایج ترین آنها مبل راحتی و سلطنتی است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خرید مبل راحتی ال کلاسیک ترکیه با کیفیت ساخت بالا در مراکز معتبر

مبل راحتی ال کلاسیک

مبل راحتی ال کلاسیک

نکته مهم در انتخاب نوع مبل برای خرید این است که فضای منزلتان را بشناسید به طور مثال اگر خانه ای با سالن بزرگ دارید می توانید از یکی از انواع مبل راحتی و یک نوع مبل کلاسیک استفاده کنید، یا این که اگر خانه آپارتمانی و یا کوچکی دارید بهتر است تنها از یک دست مبل راحتی استفاده کنید تا خانه اتان شلوغ نشود، یا اگر چیدمان منزلتان مدرن است مبلهایتان را نیز باید از نوع مبلهای مدرن و جدیدتر انتخاب کنید.

همانطور که اشاره شد مبلهای راحتی دسته بندی های مختلفی دارند که مبل ال یکی از انواع آن است، حال خود مبل ال نیز انواع مختلفی مثل فرانسوی، چستر، کاژور، کلاسیک و تخته خواب شو دارد که برای خرید مناسب لازم است با این اصطلاحات و تعاریف آنها آشنا شوید.

مبل راحتی ال از نوع کلاسیک رایج ترین مبل مدل ال است و همه ما با آن آشنا هستیم، در این مدل یک بخش از مبل طول کمتری نسبت به بخش دیگر دارد و در واقع شبیه ترین شکل را به ال انگلیسی دارد و معمولا نیز از طراحی مینیمال و مدرن برخوردار می باشد که به همین علت برای منزل هایی که دکوراسیون مدرن دارند انتخاب مناسبی می باشد.

مبلهای ال بیشتر در منزل هایی استفاده می شود که یا بسیار کوچک است و نمی توان مبل های راحتی نوع دیگر را به قشنگی در آن چیدمان کرد و یا این که در خانه هایی استفاده می شود که یک دست دیگر مبل در آن وجود دارد و در این خانه ها مبلهای ال را بیشتر جلوی تلویزیون قرار می دهند، علت آن این است که این نوع مبل ها همانطور که از اسمش پیدا است بیشتر جنبه راحتی را دارند و برای مهمانیهای مهم زیاد مناسب نمی باشد.

برخی مبلهای ال در طراحی خود یک مبل تک نفره نیز دیده می شود که اگر آن را نیاز ندارید و نمی خواهید خریداری کنید می توانید از فروشنده بخواهید از طراحی مبلتان حذفش کند و یا این که اگر مبل ال مد نظرتان تک نفره را نداشت و شما علاقه به وجود آن داشتید می توانید درخواست تولیدش را از فروشنده داشته باشید البته این امر به شرطی امکان پذیر است که فروشنده خود تولید کننده باشد و یا ارتباط مستقیمی با تولید کننده داشته باشد و مبلها اصطلاحا شرکتی نباشند.

مبلهای ال اغلب سایز بزرگی دارند اما شما اگر منزل کوچکی دارید و قصد خرید این نوع مبلها را دارید با کمی جست و جو می توانید مبل ال با سایز مد نظرتان و همچنین طرح زیبایی را بیابید حتی ممکن است با صحبت کردن با تولید کنندگان مبل مد نظر شما را در سایز کوچک تر نیز تولید کنند.

چند نکته در خرید مبل راحتی از هر نوعی که باشد مهم است که در اینجا به آن اشاره می شود:

اولین نکته ای که باید هنگام خرید این نوع مبل به آن دقت کنید عدم کشسانی پارچه می باشد، پارچه مبل باید در عین حال که لطیف است مستحکم نیز باشد، یکی از شیوه هایی که می توانید استحکام و عدم کشسانی پارچه مبلی را تشخیص دهید این است که با مشتتان به مبل فشار وارد کنید و سپس فشار را از روی مبل بردارید، اگر بلافاصله بعد از برداشتن مشتتان پارچه مبل به حالت اول برگشت پارچه قابلیت کشسانی ندارد و مستحکم است، اما اگر رد دستتان روی مبل ماند جنس پارچه مرغوب نمی باشد و دارای کشسانی است، پارچه هایی که دارای کشسانی می باشند طول عمرشان کوتاه است و زود فرسوده می شوند، پس بسیار مهم است که از کیفیت پاچه مطمئن شوید.

دومین نکته شناخت انواع پارچه مبلی است، پارچه مبلی ها را بشناسید و بهترین پارچه مناسب خودتان را انتخاب کنید و سپس به دنبال جنس درجه یک از پارچه مد نظرتان باشید، در حال حاضر پارچه های از جنس نانو روی کار آمده اند که این پارچه ها گرد و خاک و لکه را به خود نمی گیرند، این یک ویژگی بزرگ در پارچه مبلی است.

نکته بعدی که در خرید مبل راحتی بسیار مهم است انتخاب رنگ مناسب برای مبلها است، حتما قبل از خرید مبل راجع به ست کردن رنگ های دکوراسیون تحقیق کنید و رنگ مناسب را انتخاب کنید، دقت کنید که امروزه مبلهای راحتی اغلب به صورت دو رنگ در بازار موجود هستند و شما هم بهتر است برای تنوع از دو رنگ در مبل ها استفاده کنید و اگر قصد دارید از پارچه طرحدار استفاده کنید باید در درصد کمی از مبلتان این نوع پارچه استفاده شود چون پارچه طرحدار مبل را از حالت لاکچری بودن خارج می کند.

پایه مبلهای راحتی می تواند فلز و یا از انواع مختلف چوب باشد، اگر قصد دارید پایه فلز را استفاده کنید باید یک سری اطلاعات را قبل از خرید داشته باشد، پایه های فلز اگر از جنس آهن باشند زیاد مناسب نیستند زیرا عمر مفیدشان کم است اما اگر پایه ها از جنس استیل باشند عمر مفید طولانی دارند و مناسب خرید می باشند اما قیمتشان نیز به نسبت بالاتر است، برای اطمینان نسبت به آهن نبودن پایه ها می توانید آهنربا با خودتان ببرید و در مغازه تست کنید، توجه کنید که پایه های استیل و آهنی از نظر ظاهری هر دو به یک شکل هستند، پایه های چوبی نیز نوع دیگر پایه های مبل می باشد که آن هم بسیار مهم است که از چه جنس چوبی استفاده شده است و همچنین در چه اقلیم آب و هوایی از این پایهها قرار است استفاده شود.

نکته دیگر اندازه مبلها است، قبل از خرید حتما فضایی که قرار است در آن مبلها را قرار دهید را به خوبی اندازه گیری کنید و در فروشگاه این اندازه ها را با اندازه مبلها مقایسه کنید و نبل مناسبتان را انتخاب کنید.

باطن کار از ظاهر مهم تر است، حتما نسبت به متریالی که قرار است درون مبلها استفاده شود اطلاعات کسب کنید.

نکته دیگری که قرار است در اینجا به آن اشاره شود کوسنها می باشند، کوسنها بخشی از زیبایی مبل می باشند پس از آنها غافل نشوید.

نکته آخر راجع به جلومبلی و عسلی ها است، برخی از مبلهای ال ست جلومبلی و عسلی را دارند اما برخی دیگر فاقد آن می باشند، در هر صورت فرقی نمی کند که مبل ال خریداری شده توسط شما داری میز باشد یا خیر نکته مهم این است که عسلی و جلومبلی زیبا به قشنگی مبلهایتان می افزاید پس بسیار مهم است که در خرید جلومبلی نیز مثل خرید مبل دقت داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما